środa, 11 listopada 2015

Jakie błędy popełniamy przy myciu włosów?

Dzisiejszy post nie będzie dotyczył kolnej recenzji jakiegoś kosmetyku. Dzisiaj napiszę o błędach które popełniamy przy myciu włosów. Wielu z nas pewnie myśli, że robi to dobrze, ale tak nie jest, najważniejszym według mnie argumentem jest to, że przy nieprawidłowym myciu włosów są narażone na największe uszkodzenia mechaniczne.


1. Rozczesywanie mokrych włosów
NIE  NIE NIE. Zaczęłam od tego, ponieważ według mnie jest to najbardziej popularny błąd przy myciu włosów. Gdy jakaś znajoma opisuje mi swój problem z włosami, to zaczynam właśnie od pytania czy rozczesuje włosy na mokro. Nie robimy tego, ponieważ wyrywamy sobie włosy, mokry włos jest podatniejszy na uszkodzenia. Łamliwość gwarantowana.



2. Brak rozczesywania włosów przed myciem
Rozczesywanie włosów przed samym myciem usuwa martwe włosy, oczyszcza je, dzięki temu unikniemy plątania się włosów w trakcie i po myciu.

3. Nieodpowiednia temperatura wody
Moim  zdaniem letnia woda jest najlepsza. Gorąca woda tylko wysuszy nam skórę głowy, konsekwencją może być także ich szybsze przetłuszczanie. Podczas mojego mycia, ostatni kosmetyk spłukuję chłodną wodą  by łuski się domknęły.

4. Nakładanie szamponu na całą długość włosów
Jest to sprawa indywidualna, uważa się, że szampon powinno nakładać się na sam skalp głowy, zmywając szampon czyści on same pasma. Unikniemy wtedy plątania się włosów.

5. Suszenie włosów
Najlepszy sposób jest naturalny. Jestem przeciwniczką wszelkich suszarek. Nie należy trzeć ich ręcznikiem, delikatnie je odciskamy.

10 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc nie miałam pojęcia o większości tych podstaw. Zawsze spłukiwałam gorącą wodą, rozczesywałam na mokro, a po wszystkim suszyłam suszarką. Od dziś zaczynam stosować się do tego o czym napisałaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja muszę suszyć włosy, jeśli wyschną same są nie do okiełznania :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czeszę włosy po myciu, ale inaczej się nie da :) Suszę je wtedy zimnym nawiewem, bo albo prostownica, albo suszarka. Wybieram więc mniejsze zło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o kilku z tych błędów, ale nie wiedziałam co i dlaczego. Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja zawsze czeszę włosy od razu po umyciu a potem narzekam że mam okropne włosy i mi wypadają ale teraz już znam przyczynę tego.
    Super przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie, np. rozczesywanie przed myciem dużo daje :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny blog :)
    Zapraszam do mnie :) może obs?
    http://locastrica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post! A co zrobić jeśli gdy nie rozczeszę włosów na mokro po wyschnięciu są brzydko "pofalowane" ? Nie chce prostować włosów, ale przeraził mnie trochę pkt 1 :D Może masz jakieś pomysły?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, odwdzięczę się tym samym!
Zapraszam do wspólnej obserwacji!